Download het PDF rapport 20 Voedselsoorten die je een vol gevoel geven
Deze is gratis en verplicht je tot niets

Page content

article content

Alles over vitamine A (axeroftol)

Vitamine A werd  voor het eerst ontdekt in 1912, door een Poolse biochemicus genaamd Casimir Funk. Hij formuleerde het  als vitale amines of vitamines, Het werd  later als  vitamine omschreven .

Funk was de eerste die vitaminen ontdekt zoals we ze vandaag kennen, hoewel vitamine A eigenlijk de eerste was die werd  ontdekt, vandaar de letter “A” in de titel van de vitamine.

Je kunt vitamine A vinden in natuurlijke voedingsmiddelen, zoals sinaasappelen en gele vruchten. Het kan ook in groenten worden gevonden, zoals spinazie en vetten. Wanneer deze in groenten voorkomen , dan  is vit A wateroplosbaar, in de vorm van bètacaroteen.

De bètacaroteenvorm van vitamine A kan door middel van natuurlijke processen uit je lichaam worden geëlimineerd, waardoor het een uitstekende manier is om vit A te krijgen.

Vitamine A wordt dagelijks door het lichaam vereist om een ​​gezonde huid te behouden en je zicht  goed te houden. Een tekort kan leiden tot Nachtblindheid en bij een langdurig tekort kun je de ziekte xeroftalmie krijgen wat tot complete blindheid leid.   Er zijn veel mensen die zeggen dat wortelen voldoende vit A bevatten om te voorkomen dat u zichtproblemen  krijgt.

Het feit is dat oude Egyptische artsen lever in hun tijd hebben voorgeschreven,  en daar van  zeiden dat er  genoeg vitamine A aanwezig was om nachtblindheid  te bestrijden.

Vitamine A staat ook bekend als een antioxidant, waardoor het ideaal is om kanker en anti-veroudering te voorkomen. Samen met deze voordelen helpt het ook bij uw immuunsysteem.

 

Om de juiste absorptie van vitamine A te krijgen, moet je vet consumeren. Voor mensen  die op een laag vetgehalte of beperkt dieet zijn, krijgen misschien niet de juiste hoeveelheden vitamine A uit je supplementen die je misschien denkt.

Om de juiste absorptie van vit A in je voedingspatroon te krijgen, moet je  voldoende  eiwitten verbruiken. Proteïne combineert met vit A om het sterker te maken en te helpen door het lichaam door te gaan.

 

Op een normale dag zou je ongeveer 3.000 internationale eenheden (IE) van vit A moeten verbruiken. Afhankelijk van je  gezondheid en je leeftijd mag je ongeveer of minder verbruiken. De veiligste vorm van vitamine A is bètacaroteen zoals hierboven vermeld, en kan in veel grotere doses worden genomen. Ongeacht welke leeftijd je ook bent, je  kunt  veilig  hogere hoeveelheden vitamine A in de vorm van bètacaroteen te verbruiken.

Dat komt omdat het de voorloper is van Vit A en dus in het lichaam gedeeltelijk omgezet wordt naar Vitamine A.

Als je niet genoeg vit A in je voedingspatroon verbruikt  , kun je uiteindelijk op een tekort uitkomen . Een tekort is nooit een goed , omdat het normaal gesproken huidproblemen, verhoogde infecties en zelfs nachtblindheid veroorzaakt. Een langdurige tekort aan vitamine A kan je ook in gevaar brengen voor de ontwikkeling van  kanker,  en het tegengaan van het anti verouderings proces zal geen tot weinig effect hebben  als je deze vitamine tekort hebt. Het is dus raadzaam om het  eventuele tekort bij constateren daarvan aan te vullen .

Aan de andere kant, als je teveel vitamine A krijgt, kun je wel klachten krijgen in de vorm van pijn in je gewrichten, buik en je botten. gebrek aan eetlust, verminderd gezichtsvermogen, hoofdpijn, misselijkheid, vermoeidheid, duizeligheid, spierpijn, oogafwijkingen, haarverlies en/of roodheid en schilferen van de huid Je  vindt het in veel voedingsmiddelen, of neem supplementen als je bijvoorbeeld geen vlees of andere eiwitten eet. Om toch aan  de benodigde vitamine te komen . Als je supplementen wilt nemen, moet je  ervoor zorgen dat je de juiste hoeveelheden er in zitten zodat je  geen bijwerkingen krijgt.

Comment Section

0 reacties op “Alles over vitamine A (axeroftol)

Plaats een reactie


*


Phoenix WebsitePhoenix Website